Uw klacht, mijn zorg!

• Wisselstroom
  • Stroomsterkte in milliampères
Hoe werkt het?
  • De communicatie tussen de cellen wordt geoptimaliseerd, opdat biochemische processen voor herstel en pijnvermindering in gang worden gezet en extra worden ondersteund.
  • Door middel van een overprikkeling van de gevoelszenuwen bewerkt TENS een blokkade van de pijn. “de Gate-Controle” Hierdoor kan de pijnprikkel de hersenen niet meer of minder goed bereiken.
Effect op biochemische processen in het lichaam
  • Bevordering van de productie van ATP 500% tot 800 %. (ATP speelt een belangrijke rol in de energie huishouding)
  • Er worden meer pijnstillende stoffen, zoals bèta-endorfines en leucine-enkefaline in het lichaam vrijgemaakt
  • Geen
Dosering
  • Een minimale prikkel is nodig om een positief effect te krijgen en onderhouden.
  • Naarmate de klachten vermindering behoeft de stroom sterkte minder ver op te draaien.
  • De stroomsterkte moet tijdens de behandeling verder opgedraaid worden om gewenning te voorkomen en om een blokkade van de pijn te bereiken.
  • De dosering moet steeds hoger om minder pijn te ervaren
Plaatsing
  • Specifiek behandelen van de pijnplek is niet altijd noodzakelijk.
  • Alleen lokaal toe te passen op de pijnplek.
Waarneming (patiëntvriendelijkheid)
  • U mag hooguit even een lichte trilling of prikkeling voelen; daarna wordt de intensiteit teruggedraaid tot u niets meer voelt.
  • De prikkensensatie kan soms als onprettig of zelfs pijnlijk ervaren worden.
Effect na de behandeling
  • De pijn blijft weg of is blijvend afgenomen, doordat natuurlijke pijnstillers zijn vrijgemaakt en het zelf genezend vermogen van het lichaam is gestimuleerd;
    de behandeling kan worden afgebouwd of gestopt.

• De pijn komt terug omdat de blokkade opgeheven wordt en de pijn weer onverminderd aan de hersenen wordt doorgegeven.
Tijdsduur
  • 32 Minuten per dag is de maximale behandeltijd.
  • Moet gedurende langere tijd per dag worden toegepast.
Neveneffect
  • APS werkt ook positief op de energie, men voelt zich fitter, slaapt beter.
    Bij APS verandert er wezenlijk iets in het lichaam; ook worden bepaalde afweer- en genezingsprocessen, als het immuunsysteem en het herstel van beschadigd weefsel, positief beïnvloed.
  • Werkt vrijwel alleen op de pijn.

Nee, het is wellicht goed een vergelijking te maken tussen APS therapie en TENS, waarbij belangrijk is te weten dat de elektrische impulsen van TENS ongeveer 1000 maal zo groot zijn als die bij een APS behandeling.

Lees meer over: De verschillen tussen APS en TENS

Wanneer de APS therapeut met goed gevolg de HBO opleiding tot APS therapeut heeft afgerond én is toegelaten tot de beroepsvereniging mag deze zich geaccrediteerd therapeut noemen. Een geaccrediteerde therapeut verbindt zich aan de eisen van de beroepsvereniging (bijv. bijscholing, klacht en tuchtrecht) en heeft beroepsgeheim.

Ja, APS therapie wordt door de meeste zorgverzekeraars vergoed vanuit de aanvullende verzekering. Informeer eerst bij uw zorgverzekeraar of deze APS therapie in haar pakket heeft opgenomen. De APS therapeut geaccrediteerd lid moeten zijn van de beroepsvereniging BVAT

Ja, APS therapie kan gebruikt worden bij de meeste medicijnen. Enige uitzondering hierop zijn zware pijnstillers (opiaten) Hierbij wordt het doel, (extra) pijnbestrijding minder goed bereikt. APS therapie verbeterd de communicatie tussen de cellen , en opiaten proberen deze overdracht van informatie te remmen zodat u minder pijn voelt. Het kan zijn dat het daardoor langer duurt voordat u effect heeft van de APS therapie.

Nieuwtjes

* Contracten met zorgverleners zijn weer getekend voor 2024.

* In september 2023 heb ik 4 cursusdagen gehad, 1 maal APS en 3 keer Fascia therapie.

* Ik ben lid geworden van de Coöperatie Rotterdam (met collega fysiotherapeuten)

* De praktijk heeft geen contracten meer met CZ, Zorg & Zekerheid en Menzis (en alle sub verzekeringen die hieronder vallen).

* Vanaf 11 januari 2021 kunt u in de praktijk pinnen.

* Artikel in Groot Hellevoet : Praktijk Charlotte: uw klacht, mijn zorg!

Maandag 08.30 - 17.00
Dinsdag 08.30 - 21.00
Woensdag  Gesloten
Donderdag  08.30 21.00
Vrijdag 08.30 - 11.30
Zaterdag 09.00 - 12.00
Zondag Gesloten

Kunt u niet terecht op één van de genoemde tijden/dagen, belt u gerust voor een mogelijke andere tijd/dag

De behandelingen vinden alleen plaats volgens afspraak.

Contactinformatie

Praktijk Charlotte Voorne-Putten
Helmstraat 7
3222 XJ - Hellevoetsluis